Wim Lagae

Wim Lagae (1964) is licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen (UFSIA Antwerpen), Master of Arts in Economics (Doctum Colloquium Program, K.U. Leuven) en doctor in de Economische Wetenschappen (K.U. Leuven). Hij is als sportmarketeer verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van de KU Leuven Campus Antwerpen. Ook doceert hij ‘Marketing en communicatie in de sport’ aan de Faculteit Bewegings- en Revalidatiewetenschappen van de KU Leuven en is hij gastprofessor sportmarketing aan de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de UGent.

 

 

In zijn onderzoek neemt een integratieve benadering van sportsponsoring in marketingcommunicatie een centrale plaats in, wat zich vertaalt in handboeken voor studenten en professionals in de Lage Landen. Omdat het een uitdaging blijft om de snel evoluerende theorie en praktijk van sportmarketingcommunicatie te vatten, werd telkens een state-of-the-art Nederlandstalige editie uitgegeven in 2003, 2006, 2008, 2011, 2013 en nu 2015. Zijn Engelstalig boek Sports Sponsorship and Marketing Communications. A European Perspective, in 2005 uitgegeven bij Financial Times/Prentice Hall, genoot internationale waardering, zoals zijn diverse bijdragen in internationale handboeken en publicaties in (semi-)academische tijdschriften.

 

Ook verzorgt hij gastlezingen aan binnen- en buitenlandse universiteiten en hogescholen en voor uiteenlopende professionele doelgroepen, waardoor hij de vinger aan de pols houdt van de praktijk van sportmarketingcommunicatie.

 

Tevens volgt Wim Lagae de sportbusiness van kijksporten als voetbal, wegwielrennen en veldrijden op de voet. Als enthousiast cyclosportief tijdrijder en triatleet houdt hij voeling met de biotoop van duursporters.

 

        .